Palvelusopimukseen sisällytetään usein vähintään työntekijöiden tietokoneiden ja puhelimien elinkaaripalvelu. Tämä tarkoittaa, että TDP vastaa laitteiden hankinnasta ja kierrätyksestä. Käytön aikana TDP hoitaa laitteiston päivitykset ja ylläpidon sekä etä- ja lähitukipalvelut työntekijöille.
TDP:n kautta yritys saa hankittua työntekijöiden työvälineiden lisäksi kaikki muutkin IT-laitteet. Näitä ovat esimerkiksi toimiston laitteet, kuten tulostimet ja kopiokoneet, liiketilojen infonäytöt sekä verkkolaitteet ja -yhteydet.
Kun organisaation työntekijämäärä kasvaa tai työntekijät vaihtuvat usein, keskitetty hallinta on edellytys laitteiston tehokkaalle käytölle.
Keskitettyyn hallintaan voidaan ottaa työntekijöiden käytössä olevat Windows-, Android-, Linux- ja Mac-laitteet. Se mahdollistaa mm. käyttöoikeustasojen hallinnan organisaatiotasolla sekä sovellus- ja tietoturvapäivitykset.
Jos laitteeseen tulee huoltoa vaativa laitevika, varalaitepalvelun avulla työntekijä saa huollon ajaksi käyttöönsä vastaavan varalaitteen.
TDP:n palveluissa tietoturva on sisäänrakennettuna. Esimerkiksi elinkaaripalvelun ja keskityn hallinnan avulla voidaan huolehtia siitä, että työntekijöiden laitteissa on asianmukainen suojaustaso ja laitteet kierrätetään tietoturvallisesti. Tietoturva on huomioitu myös sähköposti-, domain- ja palvelinympäristöjen hallinnan palveluissamme. TDP:n kautta saatte hankittua tarvittavat verkkolaitteet sekä sisäverkkojen toteutuksen tietoturvallisella tavalla.
Laitteiden lisäksi palvelusopimukseen voi kuulua organisaatiotason palveluita. Näitä ovat esimerkiksi puhelinliittymien ja sähköpostien hallinta, verkkotunnusten ylläpito sekä palvelinympäristöjen hallinta.